فهرست مطالب

حفر چاه شمال تهران

حفر چاه و کندن چاه در شمال تهران یکی دیگر از خدمات شرکت لوله بازکنی آروین در تهران می باشد. سرویسکار حفاری چاه شمال تهران به عنوان با کیفیت ترین حفر چاه فاضلاب و حفر چاه آب در شمال تهران در خدمت مردم عزیز اندیشه می باشد.

متخصصین حفاری چاه در شمال تهران مته ها و رانندگان را با کامیون های بزرگ با بوم هایی که مستقیماً تا 6متر یا بیشتر گسترش می یابند به محل چاه منتقل می کنند. دو روش متداول عبارتند از: حفاری با لقمه و راندن، که شامل کوبیدن شمع توخالی و سنگین به زمین است. چاه های رانده شده معمولاً 6متر تا 15متر عمق دارند، در حالی که چاه های حفر شده می توانند صدها متر پایین بیایند.

تکنسین‌ها پس از حفر چاه در شمال تهران یا در حین حفر آن، از یک محفظه تغذیه می‌کنند تا از ریختن خاک به چاه جلوگیری کنند. این لوله معمولاً یک لوله فولادی چهار تا هشت اینچی است که با بخش های رزوه ای 6متر تشکیل شده است.

مرحله آخر نصب پمپ چاه است. دو نوع وجود دارد. اگر عمق چاه بیشتر از 30متر باشد، لوله تغذیه در بدنه قرار می گیرد و آب را به سطح فشار می دهد. اگر عمق چاه کمتر از 30متر  باشد، یک پمپ سیفونی که به لوله تغذیه متصل شده و در سطح زمین نصب شده است، آب را از چاه خارج می کند.شرکت لوله بازکنی آروین خدمات حفر چاه در تهران,حفر چاه شمال تهران,حفر چاه جنوب تهران,حفر چاه شرق تهران,حفر چاه غرب تهران را با دستگاهها وتجهیزات پیشرفته با15سال تجربه حرفه ای واستفاده از تکنیسین های متبحر در خدمت مردم استان تهران می باشد.

حفر چاه و کندن چاه تهران -شرکت لوله بازکنی آروین
حفر چاه شمال تهران

هزینه حفر چاه و کندن چاه در شمال تهران چقدر است؟

هزینه هر متر بر اساس عمق و شرایط خاک متفاوت است.

 برخی از هزینه های متوسط برای تجهیزات کمکی عبارتند از:

پوشش چاه

پمپ چاه

سیم کشی برق و کنترل

مخزن فشار و کلید:

علاوه بر این، گرفتن مجوزها هزینه دارند. و ممکن است بسته به چیدمان سیستم خود به نیروی کار و مخازن ذخیره سازی اضافی نیاز داشته باشید.

برای قیمت حفاری چاه در آب شمال تهران, حفر چاه فاضلاب در شمال تهران,حفر چاه ارت در شمال تهران با ما تماس بگیرید.

ما چندین دهه تجربه در حفاری چاه، تعمیر و نصب پمپ چاه و سایر خدمات جامع چاه در شمال تهران داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما یا دریافت تخمین قیمت، با شماره های ما تماس بگیرید.

حفر چاه آب تهران -شرکت لوله بازکنی آروین
حفاری چاه شمال تهران

انواع چاه در حفر چاه شمال تهران

حفر چاه دستی در شمال تهران: چاه های حفر شده یا حفاری سوراخ هایی در زمین هستند که توسط بیل یا بیل حفر شده اند. آنها را با سنگ، آجر، کاشی یا مواد دیگر برای جلوگیری از فرو ریختن اندود می کنند. چاه های حفر شده قطر زیادی دارند، کم عمق هستند (تقریباً 3 تا 9 متر عمق) و به طور مداوم دارای محفظه نیستند.

حفر چاه با رانش لوله در شمال تهران: ایجاد چاه با رانش لوله به داخل زمین ساخته می شوند. چاه های رانده شده به طور مداوم و کم عمق (تقریباً 9 تا 15 متر عمق) محفظه می شوند. اگرچه چاه‌های رانده شده محفظه‌ای هستند، اما به راحتی می‌توانند آلوده شوند زیرا آب را از سفره‌های زیرزمینی نزدیک سطح می‌کشند. این چاه ها از سفره های زیرزمینی نزدیک سطح آب می گیرند.

چاه های حفر شده توسط دستگاه های کوبه ای در شمال تهران: حفرچاه با دستگاه کوبه ای یا حفاری چرخشی ساخته می شوند. چاه های حفر شده می توانند چندین متر عمق داشته باشند و نیاز به نصب پوشش دارند. چاه های حفر شده به دلیل عمق و استفاده از پوشش مداوم، خطر آلودگی کمتری دارند.

فیلم حفر وکندن انواع چاه آب، فاضلاب، ارت

حفر چاه فاضلاب در شمال تهران

یک خط فاضلاب خراب به طور قابل درک ترس را در دل صاحبان خانه ایجاد می کند. به عنوان مثال، هزینه بالای تعویض خط فاضلاب می‌تواند در حساب‌های بانکی اکثر صاحبان خانه آسیب بزرگی ایجاد کند. برای دیگری، یک خط فاضلاب کاملاً خراب به این معنی است که تمام عملیات فاضلاب در خانه باید متوقف شود: توالت، سینک، دوش، و وان حمام.

هنگامی که یک پیمانکار تخمینی از هزینه های تعمیر خط فاضلاب شما ارائه می دهد، این برآورد شامل هزینه حفر ترانشه با تجهیزات انتقال زمین و هزینه تعویض واقعی لوله می شود.

اگر امکان حفر دستی مورد نیاز برای دسترسی به خط فاضلاب قدیمی را دارید، می توانید هزینه ها را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

عمق خط فاضلاب مدنظر شما چقدر است؟

عمق خط فاضلاب در حیاط شما به قوانین ساختمانی محلی بستگی دارد که اغلب بر اساس زمین شناسی و آب و هوای محلی است.

خطوط فاضلاب در املاک خصوصی می تواند به 45 تا 75 سانتی متر باشد. در آب و هوای سرد، برای جلوگیری از یخ زدن در زمستان، لوله در عمق بیشتری دفن می شود.

اگر لوله را نتوان به عمق مورد نیاز کد دفن کرد، کد ممکن است امتیازاتی را برای دفن خط بالاتر فراهم کند.

عمق لوله همیشه به اقلیم بستگی ندارد. حتی در آب و هوای گرم، لوله گاهی اوقات می تواند بسیار عمیق دفن شود – ممکن است بستگی به محل قرار گرفتن شبکه فاضلاب جامعه شما داشته باشد.برای ایجاد حفر چاه آب در شمال تهران,حفر چاه فاضلاب در شمال تهران,حفرچاه کشاورزی در شمال تهران,حفر چاه ارت در شمال تهران,حفر چاه عمیق در شمال تهران با ما تماس بگیرید.بابهترین تجهیزات ودستگاههای روز دنیا درخدمت شماعزیزان می باشیم.

حفرچاه فاضلاب تهران-شرکت لوه بازکنی آروین
حفر چاه شمال تهران

ملاحظات مهارتی در حفر چاه در شمال تهران

در حفاری چاه در شمال تهران,حفر یک ترانشه تا خط فاضلاب شما از نظر فنی دشوار نیست، اما از نظر فیزیکی می تواند بسیار سخت باشد. به هیچ موادی نیاز نیست و ابزارهای ساده ای هستند که بسیاری از صاحبان خانه از قبل در دست دارند یا می توانند اجاره کنند.

ممکن است یک فرد بالغ با وضعیت نسبتاً خوب انتظار داشته باشد که در یک آخر هفته از روزهای کاری طولانی، یک  فاضلاب به عمق 4 فوت در طول 8 فوت و عرض 3 فوت حفر کند. این تخمین بر این فرض استوار است که شما خاک سست با تعداد متوسط ریشه برای بریدن دارید. خاک رس یا خاک متراکم و همچنین وجود ریشه های بزرگ زیاد می تواند زمان حفاری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

دما و آب و هوا

آب و هوای سرد می تواند عوارض دیگری ایجاد کند. در این مناطق، لوله فاضلاب می تواند کاملاً عمیق باشد زیرا خط یخ زدگی (عمقی که زمین در زمستان تا آن یخ می زند) ممکن است 1متر یا بیشتر زیر سطح باشد.

همچنین، اگر خط فاضلاب شما در زمستان از کار بیفتد، با کار دشواری روبرو می شوید که در دمای انجماد از زمین یخ زده عبور کنید. ممکن است انجام این کار با دست غیرممکن باشد و ممکن است لازم باشد با تجهیزات زمینی تماس بگیرید.

فیلم حفر چاه آب

یکی از حیاتی ترین مراحل در حفر ترانشه برای تعویض خط فاضلاب در شمال تهران، اطمینان از حفاری در محل مناسب است. اگر نمی دانید که خط فاضلاب شما کجا می رود، یک بازرسی دوربین deo می تواند به شما بگوید. تکنسین دوربین را از کانال فاضلاب و از خانه شما پایین می‌آورد و می‌تواند در نقاط مختلف توقف کند. این دوربین دارای یک فرستنده رادیویی است که مکان آن را نشان می دهد. در هر نقطه ای، تکنسین می تواند مکان یاب را روی زمین را طی کند تا سیگنال را بخواند و به شما امکان می دهد زمین را مستقیماً بالای لوله فاضلاب علامت گذاری کنید.

خواندن  حفر چاه تهران

تا جایی که ممکن است دقیق باشد زیرا برای حفاری دستی در شمال تهران در نقطه اشتباه هزینه زیادی را با کار بی فایده پرداخت خواهید کرد. با تکنسین حرفه ای کار کنید تا مطمئن شوید که محل دقیق را پیدا کرده اید و سپس یک خط در تمام طول لوله با رنگ علامت گذاری کنید.

حفرچاه ارت -شرکت لوله بازکنی آروین
حفر چاه شمال تهران

حفر چاه فاضلاب دستی در شمال تهران

حفر چاه با دست در شمال تهران، با استفاده از ابزارهای ساده مانند کلنگ و بیل، با سطل روی طناب برای حذف قلمه ها، قدیمی ترین و احتمالاً پرکاربردترین روش دسترسی به آب های زیرزمینی است.

مزایا:

ساخت چاه های حفر دستی فقط به ابزار و مهارت های رایج نیاز دارد، بنابراین هر کسی می تواند آن را انجام دهد. در بسیاری از زمینه ها مردان در این تجارت به عنوان یک تجارت تخصص یافته اند.

در جایی که هزینه های نیروی کار کم است، این معمولا کم هزینه ترین روش ساخت چاه است. در سفره‌ای با نفوذپذیری کم، چاه‌های دستی حفر شده با قطر بزرگ ممکن است آب بیشتری نسبت به یک گمانه در همان آبخوان تولید کنند.

معایب:

حفر دستی چاه به دلیل پتانسیل بالای غارها و کمبود اکسیژن بسیار خطرناک است. حفر چاه برای یک نفر کار بسیار سختی است. از آنجایی که حفر چاه های بسیار عمیق دشوار است، چاه های دستی حفر شده بیش از 30 متر غیر معمول است.

مگر اینکه آب های زیرزمینی خیلی آهسته به داخل نفوذ کند، نمی توان بیش از یک متر زیر سطح آب را حفاری کرد. حفاری در سنگ بسیار کند است.

محافظت از چاه دستی در برابر آلودگی بسیار دشوار است. راه های زیادی برای نفوذ آب های سطحی وجود دارد و سطل معمولی روی یک طناب که برای برداشت آب استفاده می شود، باکتری ها را به راحتی به آب های زیرزمینی منتقل می کند.

یک چاه دستی حفر شده را می توان با آب بندی دیوارها، ریختن پیش بند بتنی، قرار دادن درب روی آن و نصب یک پمپ دستی محافظت کرد. اما این اقدامات هزینه چاه را افزایش می دهد.

 حفر چاه لجن کشی در شمال تهران

این روش حفاری باستانی شامل بالا و پایین بردن یک لوله باز در یک سوراخ پر از آب است. در طول حرکت بالا، اپراتور دست خود را روی بالای لوله نگه می دارد. درست زمانی که لوله به بالای سکته می رسد و شروع به پایین می کند، اپراتور لوله را باز می کند.

با فشار سریع لوله به پایین، آب و قلمه ها از بالا خارج می شوند. لوله می تواند به سادگی بامبوی توخالی یا اتصالات لوله پی وی سی با یک قطعه تیز شده در انتهای آن باشد. با یک لوله حفاری مناسب می توان یک گمانه را حداقل تا 70 متر پیش برد. فراتر از حدود 10 متر، بالا بردن لوله با استفاده از طناب و سه پایه ضروری است.

مزایا:

لجن زنی بسیار ساده تر و ایمن تر از ساختن چاه دستی است. مواد مورد نیاز بسیار ساده هستند و می توان آنها را از هر آنچه در محل موجود است تطبیق داد.

معایب:

لجن کشی بسیار خسته کننده است و به گروهی از افراد نیاز دارد که به نوبت باشند. فقط می تواند در مواد نرم مانند سیلت و ماسه سوراخ کند. خاک رس سخت را می توان به آرامی نفوذ کرد اما سنگ را نمی توان سوراخ کرد. شن های بزرگ را نمی توان از گمانه بیرون آورد. قطر گمانه معمولاً فقط کمی بزرگتر از قطر پوشش چاه است، بنابراین نصب آب بند بهداشتی کافی برای جلوگیری از آلودگی آب های سطحی دشوار است.

حفاری ضربی دستی در شمال تهران

گفته می شود این شکل از حفاری بیش از 4000 سال پیش توسط چینی ها استفاده می شده است. امروزه نیز در سراسر جهان رایج است. این شامل انداختن مکرر مته سنگین متصل به طناب یا کابل در سوراخی است که تا حدی با آب پر شده است.

لقمه خاک را شل می کند یا تکه های سنگ را کنده می کند. هنگامی که قلمه ها به اندازه کافی در سوراخ جمع شد، بیت بیرون کشیده می شود و برای جمع آوری قلمه ها یک بایل پایین می آورند. بایلر لوله ای است که در پایین آن یک سوپاپ یا فلپ یک طرفه وجود دارد که به قلمه ها اجازه ورود به لوله را می دهد اما خارج نمی شود. هنگامی که به سطح می آیند، بایلر برای تخلیه قلمه ها به سمت بالا سر می شود.

روش های مختلفی برای بالا و پایین بردن مته و بایل وجود دارد، مانند کشیدن طناب یا استفاده از یک میله انعطاف پذیر به نام “تیر فنری”.

با افزودن یک قطعه تیز شده و یک شیر یک طرفه در پایین لوله مته، می توان تکنیک های کوبه ای دستی و سورتمه زدن را با هم ترکیب کرد تا نفوذ بهتری نسبت به لجن کشی و حذف موثرتر قلمه ها نسبت به حفاری ضربه ای داشته باشد، در حالی که از حفاری دستی ایمن تر است. خوب.

مزایا:

اگرچه حفاری ضربی دستی به ابزارهای تخصصی تر و مهارت بیشتری نسبت به حفاری دستی نیاز دارد، اما این روشی است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند و آن را کامل کند.

این سریعتر و بسیار ایمن تر از ساختن چاه دستی است و می تواند به عمق 70 متر یا بیشتر برسد. با طراحی مناسب بیت، حفاری ضربه ای همچنین می تواند به تخته سنگ یا سنگ جامد (بسیار آهسته) نفوذ کند.

گمانه را می توان برای جلوگیری از ورود آب سطحی به داخل چاه و با نصب پمپ دستی آب بندی کرد

می تواند منبع خوبی از آب سالم را فراهم کند. مزیت دیگر نسبت به چاه حفر شده با دست.

معایب:

راه اندازی گمانه معمولاً مستلزم حفر چاله شروع کننده با قطر کوچک بیش از یک متر است. بلند کردن مته و بایل کار سختی است، اما گروهی از افراد می توانند با هم جمع شوند و کار را به اشتراک بگذارند.

حفر چاه درایو پوینت

این روش که “نقطه شن” نیز نامیده می شود، از یک نقطه فولادی سخت تیز شده در انتهای یک بخش کوتاه (کمتر از 1 متر) لوله سوراخ شده استفاده می کند. یک لوله فولادی قوی روی نقطه درایو پیچ می شود و مجموعه با استفاده از یک چکش سورتمه سنگین به زمین رانده می شود.

مزایا:

این یک عملیات بسیار ساده و تک نفره است که می تواند یک چاه کم عمق را تنها در چند ساعت نصب کند.

معایب:

نقطه درایو فقط در شن‌های شل و جاهایی که سطح آب زیاد است، مانند نزدیک به رودخانه یا دریاچه، مؤثر است. رانندگی بیش از 5 متر بسیار دشوار است. نصب آب بند بهداشتی کافی امکان پذیر نیست، بنابراین چاه ساخته شده با این روش به راحتی آلوده می شود.

حفر چاه مارپیچ دستی

این روش حفاری دستی از یک سطل ته باز با قطر کوچک با دندانه های زاویه دار در انتها برای برش در خاک استفاده می کند. سطل توسط یک سری میله های فولادی به یک دسته T شکل در قسمت بالایی که سطل به وسیله آن می چرخد وصل می شود. با پر شدن سطل، آن را بیرون آورده و خالی می کنند. با عمیق تر شدن سوراخ، میله های اضافی اضافه می شوند. Auguring معمولا برای نمونه برداری از خاک استفاده می شود، اما برای استفاده در ساخت چاه های کم عمق به بازار عرضه شده است.

 

حفرچاه کشاورزی -شرکت لوله بازکنی آروین
حفر چاه شمال تهران

حفر چاه با دستگاه در شمال تهران

ساخت چاه های عمیق (چاه هایی با عمق بیش از 15 متر) با ظرفیت بالا و همچنین قطر و عمق زیاد به طور کلی با استفاده از روش های حفاری انجام می شود.

خواندن  حفر چاه جماران

روش‌های مختلف حفاری مورد استفاده برای ساخت چاه‌های عمیق را می‌توان به این‌صورت طبقه‌بندی کرد:

1-  حفاری ضربه‌ای (همچنین به عنوان حفاری ابزار کابلی نیز شناخته می‌شود)،

2-  حفاری چرخشی

حفاری ضربه‌ای چرخشی (یا «روتاری-کوب- حفاری چکشی).

هر روش دارای مزایای خاص تحت شرایط هیدروژئولوژیکی مطلوب است. حفاری های باتجربه می توانند به راحتی روش مناسبی را برای یک محیط هیدروژئولوژیکی معین انتخاب کنند. شرح مختصری از این تکنیک های حفاری در زیر آورده شده است، روند ساخت یک چاه موفق بستگی به شرایط محلی دارد که در حین حفاری با آن مواجه می شود و از این رو ساخت هر چاه باید به عنوان یک پروژه جداگانه در نظر گرفته شود

حفاری کوبه ای

حفاری کوبه ای به عنوان “حفاری ابزار کابلی” یا “حفاری استاندارد” نیز شناخته می شود و با کمک یک دکل حفاری چاه استاندارد، ابزارهای کوبه ای و یک بایل انجام می شود. اساساً، روش حفاری شامل بلند کردن و انداختن منظم یک رشته ابزار است. در انتهای پایینی، یک مته در اثر ضربه سنگ یا سایر مواد خاکی را می شکند. بنابراین، با انجام عملیات کوبیدن و شکستن و ایجاد برش مکرر، یک گمانه تشکیل می شود. به طور خاص، تجهیزات حفاری ضربه‌ای شامل یک رشته ابزار (شامل یک طناب.سوکت چرخان، مجموعه‌ای از کوزه‌های حفاری، یک ساقه مته و یک مته) است که توسط یک کابل از یک تیر راه‌رو (کامیون سوار یا سه پایه) آویزان شده است. از یک موتور دیزلی کار می کند که رشته ابزار را بلند کرده و رها می کند  بنابراین، دکل حفاری ابزار ضربی-کابلی شامل یک دکل، یک بالابر چند خطی، یک تیر راهپیمایی و یک موتور است. در طرح‌های مدرن، کل مجموعه برای حمل آسان روی کامیون سوار می‌شود.

مهمترین قسمت رشته ابزار، مته (دارای لبه اسکنه تیز) است که تقریباً همه انواع مواد خاکی را خرد و می شکند. طول مته ها از 1 تا 3 متر متغیر است و وزن آنها به 1500 کیلوگرم می رسد  مته هایی با اشکال مختلف برای حفاری در سازندهای مختلف زیرسطحی ساخته می شوند. ساقه مته یک میله فولادی بلند است که وزن اضافی را برای مته فراهم می کند و طول آن به حفظ یک سوراخ عمودی مستقیم در حین حفاری در سنگ سخت کمک می کند. کوزه های حفاری از یک جفت میله فولادی باریک تشکیل شده اند و به شل شدن ابزارها در هنگام چسبیدن به سوراخ کمک می کنند. تحت کشش معمولی روی خط حفاری، کوزه ها به طور کامل کشیده می شوند. وقتی ابزار گیر می کند، خط حفاری سست شده و سپس به سمت بالا بلند می شود. این باعث ضربه ای رو به بالا به ابزارها می شود که به این دلیل ابزارها آزاد می شوند. سوکت چرخان-طناب رشته ابزار را به کابل متصل می کند. کابل سیمی که ابزار حفاری را در هر حرکت بالا حمل می کند و می چرخاند، به عنوان خط مته شناخته می شود.

قلمه های مته توسط یک بایل یا سطل ماسه از چاه خارج می شوند یک بایل از یک بخش لوله با یک شیر در پایین و یک حلقه در بالا برای اتصال به خط بیلر تشکیل شده است. دریچه به قلمه ها اجازه می دهد تا وارد بیلر شوند اما از فرار آنها جلوگیری می کند. پس از پر شدن، بایل را به سطح بالا برده و تخلیه می کنند. حفاری با بلند کردن و انداختن منظم رشته ابزار انجام می شود. در نتیجه، خط حفاری چرخانده می شود، مته سوراخی گرد از طریق سازند ایجاد می کند، رشته ابزار بلند می شود و سوراخ بسته می شود. روش ابزار کابلی قادر به حفاری سوراخ هایی به قطر 8 تا 60 سانتی متر از طریق مواد سنگی یکپارچه تا عمق 600 متر است کمترین تأثیر را در تشکیلات شن و ماسه و سنگریزه غیرمجموعه، به ویژه ماسه روان دارد، زیرا مواد سست فرو می ریزند و در اطراف مته فرو می روند.

فیلم حفاری چاه آب

شرکت حفر چاه در شمال تهران

برخی از مزایای روش حفاری ضربه ای

عبارتند از:

(الف) توانایی آن در حفاری رضایت بخش در طیف گسترده ای از شرایط زمین شناسی بسیار متنوع است.

ب) حداقل آب برای حفاری مورد نیاز است، موضوعی که در مناطق خشک و نیمه خشک مورد نگرانی است.

(ج) نمونه برداری دقیق و منطقی از مواد سازنده را می توان به آسانی به دست آورد.

(د) سادگی طراحی، ناهمواری و نگهداری و تعمیر آسان دکل ها و ابزارها از مزایای مهم در مناطق جدا شده است. 

(ه) با پیشرفت حفاری می‌توان بررسی‌های خشن روی کیفیت آب و بازده هر لایه آبدار انجام داد.

از سوی دیگر، اشکالات عمده روش حفاری ضربه ای عبارتند از: (الف) سرعت حفاری کندتر، (ب) محدودیت عمق حفاری، (ج) لزوم اجرای محفظه همزمان با حفاری در سازندهای زمین شناسی تجمیع نشده، و (د) دشواری در کشیدن پوشش از گمانه های عمیق.

2–  حفاری چرخشی

روش حفاری چرخشی روشی سریع برای حفاری در سازندهای تجمیع نشده است. این مته شامل یک مته چرخان برای برش گمانه با یک سیال حفاری با گردش مداوم (معمولاً مخلوطی از آب و بنتونیت) است. سیال حفاری از طریق لوله حفاری توخالی به وسیله یک پمپ گل برای حذف مواد شل شده توسط مته (به عنوان مثال، قلمه ها) به مته منتقل می شود. قلمه ها توسط گل بالارونده در سوراخ به سمت بالا منتقل می شوند، که به سمت یک گودال ته نشینی جریان می یابد که در آن قلمه ها ته نشین می شوند و مایع گل به یک گودال ذخیره سرریز می شود که از آنجا دوباره به گردش در می آید . گل یک پوشش سفالی بر روی دیواره گمانه ایجاد می کند که پشتیبانی کافی برای دیواره سوراخ فراهم می کند و از این رو معمولاً در حین حفاری به پوشش نیازی نیست. دکل حفاری دوار از یک دکل (دریک)، یک بالابر، یک میز گردان برقی که ساقه مته و مته را می چرخاند، یک پمپ برای گل حفاری و یک موتور تشکیل شده است.

چاه های عمیق تا قطر 45 سانتی متر و حتی بزرگتر با ریمر را می توان با حفاری چرخشی ساخت.

 مته های مته برای حفاری چرخشی در اشکال مختلف موجود است و طرح های رایج مورد استفاده عبارتند از: (الف) مته دم ماهی، (ب) مته سنگی مخروطی، و (ج) مته دکمه ای کاربید.

سرعت چرخش مته در گمانه 30 تا 60 دور در دقیقه است. گل حفاری اساساً خاک رس بنتونیت است و چگالی سیال گل از 1.02 تا 1.14 گرم بر سانتی متر مکعب متغیر است. سرعت رو به بالا جریان در گمانه 7/0 تا 1 متر بر ثانیه است

در ابتدا، حفاری چرخشی برای حفاری چاه‌های نفت استفاده می‌شد و کاربرد آن در حفاری چاه آب به تدریج در طول سال‌ها افزایش یافته است.

مزایای اصلی روش حفاری چرخشی

 عبارتند از:  سرعت حفاری سریع،  عدم نیاز به پوشش در طول حفاری، و راحتی برای ورود به سیستم الکتریکی. معایبی نیز در این روش حفاری وجود دارد که عبارتند از:  هزینه بالای تجهیزات،  عملیات پیچیده تر،  لزوم حذف کیک گلی (لایت رسی) در حین توسعه چاه، و  مشکل از دست دادن گردش خون در سازندهای زمین شناسی بسیار نفوذپذیر یا غار.

3-روش چرخشی هوا

حفاری چرخشی نیز می تواند با استفاده از هوای فشرده به جای گل حفاری انجام شود. این تکنیک برای حفره‌های با قطر کوچک در سازندهای زمین‌شناسی یکپارچه (به عنوان مثال، سنگ‌های شکسته) سریع و راحت است که در آن پوشش رسی برای حمایت از دیوارها در برابر غارنوردی لازم نیست. سوراخ هایی با قطر بزرگ را می توان با استفاده از فوم ها و سایر افزودنی های هوا حفر کرد. در شرایط مساعد می توان از آن برای حفر چاه تا عمق بیش از 150 متر استفاده کرد.

خواندن  حفر چاه مطهری

حفاری چرخشی هوا در سنگ های شکسته/شکاف شده استفاده می شود و به ویژه برای سنگ های آهکی مناسب است. ویژگی بارز حفاری چرخشی هوا توانایی آن در حفاری سازندهای زمین شناسی یکپارچه با آب کم یا بدون آب است.

روش چرخشی با گردش معکوس

روش چرخشی با گردش معکوس شکل اصلاح شده روش چرخشی استاندارد حفاری است. در این روش جهت جریان آب معکوس می شود، یعنی از فضای حلقوی بین لوله مته و دیواره سوراخ از طریق مته به داخل لوله حفاری توخالی به سمت بالا و توسط یک پمپ با ظرفیت بالا به یک ته نشین بزرگ تخلیه می شود. گودالی که در آن قلمه ها ته نشین می شوند. آب شفاف توسط جریان گرانشی به چاه باز می گردد . سرعت نسبتاً زیاد آب در لوله حفاری (معمولاً بیش از 2 متر بر ثانیه) باعث می شود که قلمه ها بدون استفاده از خاک رس یا سایر مواد افزودنی به سطح زمین منتقل شوند. استفاده از مواد افزودنی باعث افزایش ویسکوزیته می شود که برای این روش مطلوب نیست.

در این سیستم حفاری بدون پوشش انجام می شود و از فشار هیدرواستاتیکی برای نگه داشتن دیواره های یک گمانه در حین حفاری استفاده می شود. سطح آب در گمانه در حدود 2 متر بالاتر از سطح طبیعی یا در سطح زمین حفظ می شود. گودال ته نشینی حدود سه برابر حجم موادی است که باید از گمانه خارج شود. قطر گمانه در مقایسه با لوله مته بزرگ است به طوری که سرعت آب نزولی در فضای حلقوی کم است (≤ 30 سانتی متر بر ثانیه) و مته و لوله مته با سرعت های 10 تا 40 می چرخند. دور در دقیقه. قطر مته ها از 0.4 تا 1.8 متر متغیر است. دکل های چرخشی با گردش معکوس معمولاً می توانند تا عمق 125 متر حفاری کنند. اگرچه اصلاحات مناسب با پمپاژ هوا می تواند این حد عمق را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد .

روش چرخشی گردش معکوس به طور فزاینده ای برای حفاری گمانه های با قطر بزرگ در سازندهای زمین شناسی تجمیع نشده محبوب شده است. در واقع، این سریع ترین تکنیک حفاری موجود برای سازندهای غیر تحکیم است. قطرهای بزرگ تکمیل چاه ها را با بسته بندی شن مصنوعی تسهیل می کند. حداقل قطر گمانه باید حدود 40 سانتی متر باشد تا از فرسایش کناره های گمانه جلوگیری شود و در نتیجه سرعت رو به پایین آب در گمانه محدود شود. عیب اصلی این روش این است که به مقدار زیادی آب نیاز دارد تا به راحتی در دسترس باشد.

حفاری کوبه ای دوار

این روش حفاری اثر ضربه ای حفاری ابزار ریخته گری و عمل چرخشی حفاری دوار را ترکیب می کند. این حفاری همچنین به عنوان “حفاری چرخشی با چکش” شناخته می شود. از هوای فشرده به عنوان سیال حفاری استفاده می کند که سریع ترین روش را برای حفاری در سازندهای سنگ سخت فراهم می کند می تواند در مدت 15-10 ساعت سوراخ هایی 15 تا 20 سانتی متری به عمق 120 متر حفر کند. مته چرخان با عملکرد یک چکش پنوماتیک 10 تا 20 ضربه (ضربه) در ثانیه به انتهای سوراخ وارد می کند. قطر و عمق سوراخ با حجم هوایی که

برای برداشتن قلمه ها از طریق چکش تخلیه شود. برای شستشوی سوراخ و آوردن قلمه ها به سطح زمین از پمپ فلاش استفاده می شود. کمپرسور هوا، پمپ و پرایم موور معمولاً روی کامیون نصب می شوند.

هوای فشرده باید با فشار 750 تا 1350 کیلونیوتن بر متر مربع (برای حذف موثر قلمه ها) و هوای آزاد حداقل 9 تا 10 متر مکعب در دقیقه برای حفر سوراخ های 15 سانتی متری تامین شود. سرعت رو به بالا در فضای خارج از لوله مته باید حدود 900 متر در دقیقه باشد. سرعت چرخش مته باید از 15 تا 50 دور در دقیقه باشد کاهش سرعت برای حفاری در سنگ های سخت تر و ساینده تر مورد نیاز است. در صورت وجود تشکل های غارنوردی و یا بروز مقادیر زیاد آب، این روش مناسب نیست. در این شرایط، حفاری چرخشی معمولی با گل به عنوان سیال حفاری به طور رضایت بخشی عمل می کند.

تجهیزات حفر چاه -شرکت لوله بازکنی آروین
حفر چاه شمال تهران

خطرات موجود در حفاري چاه فاضلاب در شمال تهران

فروریختن دیواره محل حفاری و گودبرداری شده در حفاری چاه در شمال تهران

فروریختن دیواره محل حفاری و گودبرداری شده بر اثر لرزش، مانند عبور ماشین آالت

فرو افتادن خاکهاي دپوشده در نزدیك محل حفاری و گودبرداری

سقوط افراد، مصالح، تجهیزات و وسایل نقلیه به داخل محل حفاری و گودبرداری

خفگی بر اثر کمبود اکسیژن و استنشاق گازهاي سمی

خطرات مربوط به ورود و خروج به محل حفاری و گودبرداریها

آب و سیالبها در حفاری و گودبرداریها در حفر چاه شمال تهران

بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و آمار و ارقام حوادث در محیط های حفاری، ریزش خصوصاً در کانال ها و چاهها، شایعترین حادثه بوده که عموماً با دیواره ها و سقوط آوار، نقص عضو و یا مرگ همراه می باشد.

بدین منظور در موضوعات پیش رو جهت دهی مطالب عمدتاً به سوی آشنایی با مکانیك و رفتار خاك و ارائه راهکارهای پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز این گونه حوادث میباشد.

خدمات حفر چاه فاضلاب در شمال تهران

حفر چاهای جذبی، چاه های فاضلاب، چاه های عمیق و نیمه عمیق در شمال تهران

حفر چاه های فاضلاب با انباری داخل انباری کول گذاری و میله

حفر چاه دستی در شمال تهران

حفر چاه نو با هیلتی در شمال تهران

حفر چاه نو با دستگاه بادی و کمپرسور بادی در شمال تهران

حفر چاه ارت با هیلتی و دستی در شمال تهران

حفر چاه میله با هیلتی و دستی در شمال تهران

حفر چاه انباری با هیلتی و دستی در تهران

مشاوران ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه حفر چاه در شمال تهران می باشد.با شماره های ثبت شده درسایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان سایت لوله بازکنی آروین برخوردارشوید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on telegram
Share on twitter
Share on print
Share on email
اشتراک گذاری درصفحات اجتماعی

سوالات متداول

هزینه حفر انواع چاه در شمال تهران چقدر می باشد؟

 با توجه نرخ مصوب اتحادیه که تعیین شده، هزینه‌ای که ما برای مشتریان خود در نظر می‌گیریم منصفانه و ارزان تر از نرخ حداقلی اتحادیه است.لطفا برای اطلاع از قیمت به روز با شمارهای ثبت شده در سایت تماس بگیرید.

آیا چاه کن های سایت شما بیمه مسئولیت و حوادث دارند؟

مقنی های چاه کن ایرانی که دارای کارت ملی باشد را می توان بیمه کرد و بیمه در صورتی که زخمی شود و آسیبی وارد شود و در مواردی موجب مرگ آن شود دیه کامل به مقنی تعلق می گیرد.

 
اندازه حفر چاه چه مقدار می باشد؟

اندازه حفر چاه در : متراژ چاه میله چیزی بین ۸ تا ۱۲ متر در نظر گرفته می شود . و اندازه انباری چاه نسبت به تعداد افرادی که زندگی می کنند متفاوت می باشد ولی برای یک ساختمان ۳ واحد چیزی بین ۵۰ تا ۸۰ متر مقنی در نظر گرفته می شود.

 
شرکت لوله بازکنی آروین در چه زمینه هایی فعالیت می نماید؟

شرکت لوله بازکنی آروین با 15سال تجربه واستفاده از متخصصان حرفه ای در زمینه لوله بازکنی ,تخلیه چاه,حفر چاه,لایروبی چاه ,رفع بوی بدفاضلاب ,رفع نم و رطوبت ساختمان ,تشخیص ترکیدگی لوله ,رفع گرفتگی توالت فعالیت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.