کندن چاه و لایروبی

گاهی چاه‌ فاضلاب خیلی سریع پر می‌شود و بوی بدی می‌دهد، در این حالت همیشه حفر چاه جدید چاره کار نیست. گاهی کندن چاه و لایروبی آن می‌تواند انتخاب بهتری باشد. در ادامه درباره کندن چاه و لایروبی فاضلاب و علت انجام آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

چرا چاه سریع پر می شود

گاهی چاه‌های فاضلاب خیلی سریع‌تر از گذشته پر می‌شوند. به طوری که هم به سرعت نیاز به تخلیه دارند و هم بوی بد می‌دهند.  حتما شما هم تا به حال با بوی بد فاضلاب رو به رو شدید. با وجود اینکه چاه را تخلیه می‌کنید اما باز بوهای بدی نظیر تخم مرغ گندیده می‌دهد.
در این شرایط برخی افراد تصور می‌کنند تنها راه چاره حفر چاه جدید است. اما در حقیقت علت اینکه چاه شما سریع تر پر می شود و بوی بدی دارد این است که بدنه آن پر از سنگ و خاک شده و مواد جامدی به دیواره ها چسبیدند و در نتیجه بهترین راه حل کندن چاه و لایروبی است نه حفر چاه جدید.
در این حالت شما هم هزینه کمتری پرداخت می کنید و هم دردسر کم تری نسبت به حفر چاه جدید دارد. در ادامه درباره مفهوم لایروبی و  مزایای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.
لایروبی چاه چیست؟
زمانی که بوی از فاضلاب شما شنیده می‌شود شاید تنها به فکر استفاده از شوینده ها و اسیدها برای پاکسازی آن و از بین بردن بوی بد باشید. اما این کار نه تنها اثر موقتی دارد، بلکه باعث آزاد شدن گازهای سمی می‌شود.
عالی ترین روش برای سالم نگه داشتن چاه فاضلاب لایروبی نام دارد که به کمک آن شما فضای داخلی چاه را تمیز می‌کنید. البته این کار تنها برای چاه‌های قدیمی نیست بلکه در حفر چاه جدید هم از لایروبی استفاده میکنند
در این روش مواد جامد، خاک، سنگ، رسوبات و موادی که به بدنه چاه فاضلاب چسبیده‌اند و همت موادی که باعث کاهش طول عمر چاه و سریع پر شدن آن می سوند، بیرون کشیده می‌شوند. به وسیله رسوب زدایی در این عمل متخصص این کار رسوبات موجود در کف و دیواره چاه را با ابزار مخصوص تراش می‌دهد.
مزیت لایروبی چاه
انجام این کار کمک می‌کند که عمر چاه شما افزایش پیدا یابد. همچنین گازهای سمی هم منتشر نمی شود و خطر مسمومیت از بین می‌رود. مزیت‌های دیگر لایروبی شامل این موارد می‌شود: جذب سریع‌تر و بهتر فاضلاب، از بین رفتن مواد زائد، جذب بهتر آب، دیرتر پر شدن چاه، جلوگیری از آسیب رسیدن به ساختمان و عدم بروز نم در کف ساختمان.
انواع و روش لایروبی
کندن چاه و لایروبی آن انواع مختلفی دارد که متداول ترین آن‌ها شامل لایروبی چاه آب و فاضلاب  و لایروبی سپتیک تانک است. روش انجام آن هم به این صورت است که حتما باید زیر نظر متخصص این کار صورت بگیرد.

شما نمی‌توانید بدون کمک گرفتن از شرکت‌های خدماتی کندن چاه و لایروبی را انجام دهید، زیرا نیاز به ابزار تخصصی دارد.

شرکت آروین در زمینه تخلیه، کندن چاه و لایروبی سال‌ها خدمات ارائه می‌دهد که به کمک خدمات این شرکت می‌توانید چاه فاضلاب سالم داشته باشید و از شر بوی بد و انتشار مواد سمی راحت شوید.
خواندن  تعمیر و نصب پکیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.