نکات مهمی که در لوله کشی ساختمان باید رعایت شود

لوله کشی ساختمان از جمله مواردی است که در ساخت خانه اهمیت بالایی دارد. از لوله کشی‌ بیشتر به منظور انتقال مایعات و گازها استفاده می‌کنند و اگر اصول و قواعد آن رعایت نشود، مشکلات جبران ناپذیری به وجود می‌آید‌. در ادامه قصد داریم درباره نکات مهمی صحبت کنیم که توجه به آن‌ها در زمان لوله کشی ساختمان ضروری است.

چرا لوله کشی ساختمان باید اصولی باشد

ابتدا بهتر به دلیل اهمیت این موضوع بپردازیم. لوله کشی را می‌توان رگ ساختمان نامید. وقتی لوله کشی اصولی انجام نشود، یا لوله گذاری جا به جا باشد، می‌تواند مشکلات زیادی برای ساکنین آن ساختمان ایجاد کند. به عنوان مثال، این مشکلات می‌تواند جانی یا مالی باشد.
در خوشبینانه ترین حالت، زمانی که لوله کشی ساختمان طبق اصول انجام نشود، پس از مدتی ساکنین به اجبار باید هزینه بازسازی را بپردازند. اما در مواردی هم متاسفانه این مساله باعث خسارت و آسیب جانی می‌شود. پس نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد. در ادامه نکات مهمی ذکر می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا لوله کشی اصولی انجام دهید.

حتما به کیفیت توجه کنید.

یکی از نکات مهمی که در لوله کشی باید به آن دقت کنیم، مرغوب بودن لوله‌های به کار رفته در آن است. اگر ما لوله‌های نامرغوب استفاده کنیم، خیلی زود مجبور به پرداخت هزینه اضافی خواهیم شد. گاهی اوقات دلیل استفاده از لوله‌های نامرغوب قیمت پایین آن‌ها است.
اما تنها توجه به قیمت لوله‌ها درست نیست. بهترین کار این است که کیفیت و قیمت را در کنار هم در نظر بگیریم تا بعدا مجبور به تعویض آن‌ها نشویم.
به عبارت دیگر، استفاده از لوله های مرغوب و انجام لوله کشی استاندارد هم از نظر اقتصادی و هم از نظر ایمنی بهتر است. زیرا زمانی که لوله کشی شما اصولی باشد، نیازی به پرداخت هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیست. همچنین امنیت ساختمان نیز تامین می‌شود.

حفاظت در برابر نور خورشید و سرما

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم، گرما و سرما است. استاندار های لازم به این صورت است که لوله کشی ساختمان شما نباید در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. اگر لوله کشی در مکان روباز انجام می‌شود، حتما باید از یک عایق استفاده کنید تا لوله‌ها از بین نروند و آسیب نبینند.
همچنین سرمای زیاد نیز به لوله ها آسیب می‌رسانند، بنابراین باید تدابیر لازم برای یخ نزدن لوله‌ها در نظر گرفته شود.
توجه به عمق قرارگیری لوله‌ها
یک مورد مهم دیگر توجه به عمق لوله‌هاست. لوله‌ها نباید نه عمیق قرار بگیرند و نه سطحی. زمانی که لوله‌ها بسیار سطحی در زمین قرار بگیرند، به مراقب‌های بیشتری نیاز دارند. حتی ممکن است آسیب‌های جدی ببینند. از سوی دیگر عمق زیاد نیز مناسب نیست، زیرا در اثر فشار خاک ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند.
سخن پایانی
لوله کشی ساختمان موضوع مهمی است که از کنار آن نمی‌توان به سادگی عبور کرد. اگر می‌خواهید لوله کشی شما از نظر مالی و امنیتی تضمین شود و بعدا دچار مشکل نشوید، حتما این کار را توسط مراکز معتبری مانند خدمات لوله باز کنی و تخلیه چاه آروین انجام دهید.
خواندن  رفع بوی بد فاضلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.